Sada štyroch prepravných pásov pre prívesy HEFFA CARLINE 130, pásy na upevnenie kolies 2,8 m/35 mm/3 t VDI 2700
V zostave
Sada štyroch prepravných pásov pre prívesy HEFFA CARLINE 130, pásy na upevnenie kolies 2,8 m/35 mm/3 t VDI 2700
Sada štyroch prepravných pásov značky HEFFA pre odťahovacie vozidlá a prívesy automobilov, každý s dĺžkou 2,8 m a šírkou 35 mm , určených na zabezpečenie kolies vozidiel pomocou páskovania pneumatiky . Vyznačujú sa 3-bodovým upevňovacím systémom , ktorý zaisťuje vynikajúcu stabilizáciu vozidla na odťahovacom vozidle alebo plošine. Vďaka nosnosti 3 tony (3000 daN) sú pásy ideálne aj na prepravu ťažších osobných automobilov. Toto riešenie sa bežne používa pri preprave vozidiel - ako dopravnými spoločnosťami, tak aj logistickými operátormi pracujúcimi pre popredných výrobcov automobilov. Táto sada je ideálna na použitie na plošinách LOHR, jedno- a viacúrovňových odťahovacích vozidlách a vo viacbodových upevňovacích systémoch vozidiel. Zaručujú rýchlu montáž, odolnosť a bezpečnosť prepravy aj v náročných cestných podmienkach.
Pásy sú vybavené špeciálnym ochranným krytom – tzv. „trávou“ – s dĺžkou 130 cm , s bočnými chlopňami, ktoré chránia pás a pneumatiku pred šmýkaním a poškodením. Drsná guma umiestnená na povrchu pásu zvyšuje trenie a presne pritlačí pás k pneumatike, čím eliminuje riziko pohybu kolesa počas jazdy.
Remene sú vyrobené z odolného PES materiálu (100 %) , odolného voči oderu a naťahovaniu, a ich konštrukcia zahŕňa tri otočné oceľové háky - dva pripevnené k remeňu a jeden integrovaný s napínačom. Všetky kovové prvky vrátane pracky sú pevné a odolné voči korózii, čo zaisťuje bezpečné a stabilné upevnenie. Ďalšou výhodou je pogumovaná rukoväť napínača , ktorá zlepšuje pohodlie pri práci aj v rukaviciach.

Smernica VDI 2700
Smernica VDI 2700 časť 8.1 je nemecká technická norma, ktorá špecifikuje podrobné požiadavky na zabezpečenie vozidiel prepravovaných na plošinových prívesoch a prívesoch . V súvislosti s upevňovacími popruhmi s upevnením kolies táto smernica okrem iného špecifikuje spôsob usporiadania pásov, požadovaný počet upevňovacích bodov (napr. 3-bodový systém), parametre minimálnej napínacej sily a zásady ich označovania a technického schválenia. Súlad s normou VDI 2700 8.1 znamená, že popruhy spĺňajú prísne požiadavky na bezpečnosť, spoľahlivosť a účinnosť znehybnenia prepravovaného vozidla , čo je kľúčové pre profesionálnu prepravu osobných automobilov a dodávok. Vďaka tomu si používateľ môže byť istý, že použitý upevňovací systém spĺňa súčasné európske a nemecké normy v oblasti bezpečnosti cestnej premávky.

TÜV Rheinland a TÜV SÜD
Certifikáty TÜV Rheinland a TÜV SÜD potvrdzujú, že dopravné pásy boli testované nezávislými certifikačnými orgánmi a spĺňajú prísne normy bezpečnosti, kvality a odolnosti. To znamená, že boli podrobené pevnostným testom, aby sa overila ich odolnosť voči zaťaženiu, mechanickému poškodeniu a vplyvu poveternostných podmienok. Oba certifikáty poskytujú používateľovi záruku, že výrobok sa môže bezpečne používať v cestnej doprave v súlade s platnými európskymi požiadavkami.
Norma EN 12195-2
Ide o európsku normu, ktorá špecifikuje požiadavky na upevňovacie popruhy s ručným napínačom používané na zabezpečenie nákladov v cestnej doprave. Norma EN 12195-2 okrem iného definuje hodnoty napínacích síl (SHF), upevňovacej sily (LC), pevnosti popruhov, dynamické skúšky a spôsob označovania výrobkov. Popruhy certifikované podľa tejto normy spĺňajú všetky európske bezpečnostné požiadavky a možno ich legálne používať v celej EÚ.

Pevnosť v ťahu (LC)
Pevnosť pásu 3 tony (3 000 daN) je maximálne zaťaženie, ktoré pásy bezpečne unesú pri použití na upevnenie kolesa vozidla – jedna z najbežnejších metód zaistenia automobilov na plošinových prívesoch. Táto metóda zaistenia zaisťuje rovnomerné rozloženie sily , väčšiu stabilitu vozidla na plošine a znížené riziko posunutia nákladu počas jazdy.

Pevnosť v priamom ťahu (LC)
Upevňovacie popruhy majú jednoduchú pevnosť v ťahu 1,5 tony (1500 daN) , čo znamená maximálne zaťaženie, ktoré unesú pri upevnení z bodu do bodu – bez omotania okolo nákladu. Táto hodnota je zvyčajne polovičná v porovnaní s popruhmi a označuje bezpečné hranice použitia pri jednoduchom napnutí. Pre účinné zabezpečenie nákladu sa odporúča použiť aspoň dva popruhy v symetrickom usporiadaní , čo umožňuje rovnomerné rozloženie síl a stabilnú imobilizáciu vozidla alebo tovaru počas prepravy.
Štandardná ťahová sila (STF)
Napínacia sila každého pásu je 330 daN , čo znamená, že pásy vyvíjajú na náklad tlak ekvivalentný sile 330 kg , čím ho účinne zabezpečujú pred posunutím počas prepravy. Toto je dôležitý parameter definujúci silu, ktorú je možné dosiahnuť štandardným napínaním pásu pomocou napínača. Takáto vysoká hodnota napínacej sily zaisťuje pevné znehybnenie aj ťažších vozidiel alebo strojov, čím sa zvyšuje bezpečnosť nákladu počas prepravy.
Štandardná sila ruky (SHF)
Manuálna napínacia sila (SHF) 50 daN znamená, že používateľ by mal vynaložiť silu ekvivalentnú 50 kg, aby správne napol upevňovací popruh pomocou napínača. Táto hodnota zaručuje ergonomické a bezpečné používanie a umožňuje efektívne zaistenie nákladu bez nadmernej fyzickej námahy. Parameter SHF je kľúčový pri výbere popruhu, pretože určuje, akú silu treba manuálne vynaložiť na dosiahnutie požadovanej upínacej sily a zabezpečenie stability nákladu počas prepravy.
Účinnosť ETA
Hodnota ETA (účinnosť napínacieho systému) určuje účinnosť objímky v systéme zaistenia nákladu – t. j. pomer napínacej sily prenášanej objímkou k sile aplikovanej napínačom. Hodnota ≥ 0,5 znamená, že objímka prenáša najmenej 50 % napínacej sily , čo naznačuje jej dobrú účinnosť a efektívnosť pri ochrane pásu aj plochy nákladu pred oderom, poškodením alebo pohybom. Táto úroveň ETA sa považuje za bezpečnú a spĺňa požiadavky európskych noriem v cestnej doprave.
Maximálna rozťažnosť
Maximálna rozťažnosť popruhov na zaistenie kolies určuje percentuálny nárast ich dĺžky pri plnom zaťažení. V prípade týchto popruhov je to menej ako 4 % , čo znamená minimálne predĺženie pri napínaní . Nízka rozťažnosť zaisťuje väčšiu stabilitu zaisteného nákladu, obmedzuje jeho pohyb a účinne znižuje riziko poškodenia počas prepravy, najmä v prípade náhlych zmien sily alebo nárazov.































