Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu) Unitrailer.sk

I. Vymedzenie pojmov:

  • 1. Predávajúcim je Unitrailer sp. z.o.o., ul. Budowlana 30, 20-469 Lublin, Poľsko, NIP (IČ): SK4120287831, KRS: 0000624998, e-mail: unitrailer@unitrailer.sk, tel. kontakt: +421 233 329 500.
  • 2. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  • 3. E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
  • 4. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
  • 5. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
  • 6. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.

II. Ceny tovaru:

  • 1. Ceny uvedené v e-shope sú platné v čase objednania tovaru. Ceny tovaru uvedené v e-shope sú konečné, vrátane dane z pridanej hodnoty. Predávajúci je platcom DPH.
  • 2. V cene tovaru nie je započítané poštovné a balné. Dokladom o predaji je faktúra, ktorá bude zákazníkovi zaslaná automaticky na email (zadaný pri vytvorení objednávky) po odoslaní tovaru k zákazníkovi, a ktorá slúži zároveň ako dodací a záručný list.

III. Objednávka:

  • 1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy (ďalej len „objednávka“) zasiela kupujúci predávajúcemu primárne vo forme vyplneného a odoslaného objednávkového formulára na internetovej stránke e-shopu predávajúceho.
  • 2. Pri odoslaní objednávky prostredníctvom formulára na internetovej stránke e-shopu predávajúceho príde kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu automaticky vystavené potvrdenie o zaevidovaní objednávky do elektronického systému predávajúceho, ktoré obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená objednávka, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy. Potvrdenie zaevidovania objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia, údaje o predávajúcom, prípadne aj iné potrebné údaje. Objednávky prijaté telefonicky alebo emailom zaeviduje predávajúci do systému e-shopu predávajúceho manuálne.
  • 3. Predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola objednávka kupujúceho prijatá (ďalej len „akceptácia objednávky“).
  • 4. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu.
  • 5. Jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk.
  • 6. Ak predávajúci nie je schopný vybaviť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia, a to z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže objednávku stornovať, o čom kupujúcemu informuje zaslaním e-mailu. Taktiež má predávajúci právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail alebo telefonický kontakt. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu predávajúci povinný vrátiť do 14 dní.

IV. Platobné podmienky:

  • 1. Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
    1. Platba na dobierku
    2. Platba vopred bankovým prevodom
    3. Platba platobnou bránou
    4. Paypal
    5. Kreditná karta

V. Dodacie podmienky:

  • 1. Dodacia lehota výrobku je uvedená v e-shope a zvyčajne trvá až do 5 pracovných dní.
  • 2. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom kuriérskej spoločnosti (DPD, DHL, Zásilkovna).
  • 3. Dodaním tovaru sa plnenie považuje za poskytnuté.

VI. Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa:

  • 1. Kupujúci, ktorý uzavrie kúpnu zmluvu s predávajúcim ako súkromná osoba (nie podnikateľ), má v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
    1. tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
    2. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
    3. tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
  • 2. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy kupujúci informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením napríklad listom zaslaným poštou na adresu sídla predávajúceho, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (najmä e-mailom na unitrailer@unitrailer.sk.). Na tento účel môže kupujúci použiť Formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prístupný na internetovej stránke predávajúceho a je aj prílohou týchto obchodných podmienok.
  • 3. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
  • 4. Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré uhradil kupujúci v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka. Platby budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký bol požitý pri platbe za tovar, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
  • 5. Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho, čo nastane skôr.
  • 6. Tovar musí kupujúci zaslať na adresu predávajúceho najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak kupujúci tovar odošle späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
  • 7. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá.
  • 8. Tovar by mal kupujúci vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
  • 9. Formulár na poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy je prístupný na internetovej stránke predávajúceho a je aj prílohou týchto obchodných podmienok.
  • 10. Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na:
    1. Poskytnutie služby, ak
      1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
      2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
    2. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
    3. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
    4. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
    5. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
    6. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
    7. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
    8. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
    9. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
    10. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
    11. tovar zakúpený na verejnej dražbe,
    12. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
    13. dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči:
      1. ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a
      2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

VII. Reklamácia a jej uplatnenie:

  • 1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim.
  • 2. Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä:
    1. zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
    2. je vhodný na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil predávajúceho najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým predávajúci súhlasil,
    3. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (funkčnosť),
    4. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predanej veci, hardvéru alebo softvéru (kompatibilita), a tiež s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa (interoperabilita),
    5. vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,
    6. je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
    7. je dodaný s návodom na použitie, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve, a
    8. sú dodané aktualizácie vymedzené v zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami.
  • 3. Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak
    1. je vhodný na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
    2. zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy,
    3. je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a,
    4. je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami, vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (životnosť), aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v reťazci dodávok, vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
  • 4. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak predávajúci pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
  • 5. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
  • 6. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  • 7. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
  • 8. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  • 9. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
    1. predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
    2. predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
    3. predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
    4. vec má vadu napriek oprave alebo výmene veci,
    5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo,
    6. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
  • 10. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 1, ak je vada veci zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že vada je zanedbateľná, znáša predávajúci.
  • 11. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval. Za účelom opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
  • 12. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
  • 13. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho. Predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
  • 14. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa § 619 (Občiansky zákonník), považuje sa za vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže inak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
  • 15. Nárok zo zodpovednosti za vady je potrebné uplatniť na súde vo všeobecnej premlčacej lehote, ktorá začína plynúť odo dňa, keď nadobúdať vytkol vadu u scudziteľa. Ak zákon ustanovuje, že nadobúdateľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady aj bez toho, aby vadu vytkol, premlčacia lehota začína plynúť odo dňa plnenia. Ak však ide o nepretržité plnenie, premlčacia lehota plynie odo dňa prejavenia vady a neuplynie skôr, ako za dva mesiace po tom, čo sa s plnením prestalo.
  • 16. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení.

VIII. Ochrana osobných údajov:

  • 1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade s Nariadením 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov („GDPR”) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov - v súlade so zásadami ochrany osobných údajov, ktoré sú k dispozícii na webovej stránke.

IX. Užívateľský obsah:

  • 1. Užívateľským obsahom sú, samostatne alebo prostredníctvom e-shopu, všetky užívateľom zverejňované:
    1. hodnotenia alebo komentáre o e-shope alebo tovare,
    2. ďalšie informácie obsiahnuté napr. v zákazníckom účte, ktoré sa nevyžadujú pri zadávaní objednávky.
  • 2. Užívateľ nesmie zverejňovať obsah, ktorý je nelegálnym obsahom v zmysle Aktu o digitálnych službách (DSA) alebo je inak v rozpore so zákonom, týmito pravidlami alebo dobrými mravmi, najmä:
    1. obsah vedúci k spáchanie priestupku alebo trestného činu,
    2. obsah porušujúci ľudské práva alebo autorské práva,
    3. obsah, ktorý má charakter spamu,
    4. obsah vedúci k nekalej konkurencii, vrátane zakázaných marketingových aktivít,
    5. obsah, ktorý nesúvisí s oblasťou, ktorej sa služba týka.
  • 3. Obsah, ktorý je v rozpore so zákonom, môžeme overovať, blokovať a odstraňovať – pri dodržiavaní zásad objektívnosti a náležitej starostlivosti.
  • 4. Oznámenie o nelegálnom obsahu musí obsahovať:
    1. opodstatnené dôvody, na základe ktorých daná osoba alebo subjekt uvádza, že príslušné informácie sú nelegálnym obsahom,
    2. označenie elektronickej lokalizácie informácií, ako je URL adresa a ďalšie údaje, ktoré umožňujú nelegálny obsah identifikovať,
    3. meno a priezvisko alebo názov a e-mailovú adresu osoby alebo subjektu, ktorý podáva oznámenie – s výnimkou oznámení týkajúcich sa informácií, o ktorých sa predpokladá, že súvisia s jedným z trestných činov uvedených v článkoch 3-7 smernice 2011/93/EÚ,
    4. vyhlásenie potvrdzujúce, že oznamujúca osoba alebo subjekt koná v dobrej viere a je presvedčená, že informácie a obvinenia, ktoré predkladá, sú správne a úplné.
  • 5. Ak na základe overenia vykonaného z našej iniciatívy alebo na základe oznámenia prídeme k záveru, že určitý obsah je nelegálny, môžeme rozhodnúť o jeho zablokovaní alebo odstránení.
  • 6. Tak užívateľ, ktorý obsah oznámil a nesúhlasí s naším rozhodnutím, ako aj užívateľ, ktorého obsah sme označili za nelegálny, má právo sa proti rozhodnutiu o obsahu odvolať a to prostredníctvom kontaktného miesta, ktoré je uvedené nižšie, v článku 13. Odvolanie musí obsahovať meno a priezvisko, kontaktné údaje a dôvody žiadosti o zmenu rozhodnutia.
  • 7. Prijatie odvolania potvrdíme čo najskôr a preskúmame ho do 14 dní. Odvolania nebudú posudzované automatizovaným spôsobom. Odôvodnenie nášho rozhodnutia bude vypracované v súlade so všetkými požiadavkami vyplývajúcimi z Aktu o digitálnych službách.
  • 8. Užívateľ má právo sa proti rozhodnutiu o obsahu odvolať a to prostredníctvom kontaktného miesta, ktoré je uvedené nižšie, v článku 13. Odvolanie musí obsahovať meno a priezvisko, kontaktné údaje a dôvody žiadosti o zmenu rozhodnutia.
  • 9. V prípade závažného porušovania ustanovení tohoto bodu a zverejňovania nelegálneho obsahu, môžeme rozhodnúť o dočasnom zablokovaní (pozastavení) alebo odstránení účtu, ako aj o obmedzení funkčnosti účtu.
  • 10. Podmienkou pre rozhodnutie týkajúce sa účtu užívateľa je dodržiavanie zásad objektivity a náležitej starostlivosti. Proti takémuto rozhodnutiu možno podať odvolanie, ktoré nebude posudzované automatizovaným spôsobom. Preskúmanie odvolania bude vykonané do 14 dní a užívateľ bude o jeho výsledku bezodkladne informovaný.
  • 11. Za užívateľský obsah nenesieme zodpovednosť, ak:
    1. nemáme faktické informácie o nelegálnej činnosti alebo nelegálnom obsahu a v prípade nárokov na náhradu škody – nie sme si vedomí skutočností alebo okolností, ktoré by jednoznačne svedčili o nelegálnej činnosti alebo nelegálnom obsahu;
    2. po získaní vyššieuvedených poznatkov a informácií podnikneme bezodkladné opatrenia na odstránenie alebo znemožnenie prístupu k nelegálnemu obsahu.
  • 12. Ak obdržíme akékoľvek informácie vedúce k podozreniu, že došlo, dochádza alebo môže dôjsť k spáchaniu trestného činu, ktorý môže ohrozovať život alebo bezpečnosť osôb, okamžite o tom poinformujeme orgány činné v trestnom konaní alebo súdne orgány príslušného členského štátu alebo príslušných členských štátov a poskytneme im všetky súvisiace dostupné informácie.
  • 13. S cieľom plnenia svojich povinností, vyplývajúcich z Aktu o digitálnych službách (DSA), sme zriadili kontaktné miesto, prostredníctvom ktorého môžu príslušné orgány a Užívatelia s nami komunikovať: unitrailer@unitrailer.sk. Uvedenú e-mailovú adresu možno využiť na nahlásenie akéhokoľvek obsahu, ktorý užívateľ považuje za nelegálny.
  • 14. Žiadne z vyššieuvedených ustanovení neslúži na obmedzovanie užívateľských práv a nemôže byť týmto spôsobom interpretované.

X. Recenzie:

  • 1. V prípade zverejňovania spotrebiteľských hodnotení, predávajúci tieto hodnotenia tovarov a služieb overuje a má zavedené príslušné postupy na posúdenie ich pravosti. Hodnotenie po zverejnení overuje pracovník e-shopu. Ak vzniknú pochybnosti o pravosti hodnotenia, tieto sa preverujú na základe predložených dokladov o kúpe konkrétnej služby / tovaru. Ak sa preukáže, že údaje uvedené v hodnotení a získané počas preverovania, nesúvisia s príslušnou objednávkou, takéto hodnotenie je odstránené.
  • 2. Zverejňujeme všetky hodnotenia (pozitívne aj negatívne) a do ich obsahu nezasahujeme. Za vystavenie hodnotenia alebo jeho stiahnutie neponúkame žiadne ďalšie výhody;
  • 3. Vzhľadom na uvedené zaručujeme, že hodnotenia dostupné na webovej stránke e-shopu sú overené a autentické a vyjadrujú reálne skúsenosti s nakupovaním.
  • 4. Hodnotenia e-shopu môžu byť zobrazované na stránkach iných subjektov. V týchto prípadoch dôveryhodnosť a autenticitu hodnotení posudzujú tieto subjekty podľa svojich pravidiel. Zo svojej strany e-shop vynakladá všetko úsilie, aby hodnotenia od jeho zákazníkov boli vždy dôveryhodné a autentické.

XI. Záverečné ustanovenia:

  • 1. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  • 2. Vzťahy neupravené v týchto všeobecných obchodných podmienkach a v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení právnych predpisov, predovšetkým zákonom č. 40/1964 Zb., zákonom č. 108/2024 Z. z., Z. z., zákonom č. 22/2004 Z. z. ako aj zákonom č. 513/1991 Z. z.

REKLAMAČNÝ FORMULÁR

UNITRAILER Sp. z o.o.
ul. Budowlana 30
20-469 Lublin
Poľsko


Model alebo popis reklamovaného produktu

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Reklamácia : Popis vady

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................







Podpis reklamujúceho : ....................................................................................................................................

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ
NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)


Komu - UNITRAILER Sp. z o.o, ul. Budowlana 30, 20-469 Lublin, Poľsko

  • Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu: ___________________________________________________________________________________________________________________________
  • Dátum objednania/dátum prijatia*: ___________________________________________________________________________________________________________________________
  • Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*: ___________________________________________________________________________________________________________________________
  • Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*: ___________________________________________________________________________________________________________________________
  • Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe): ___________________________________________________________________________________________________________________________
  • Dátum: ___________________________________________________________________________________________________________________________

* Nehodiace sa prečiarknite.

pixel